سیمبل رنو، سدان اقتصادی، اروپایی، اتوماتیک

سیمبل رنو سدان اقتصادی رنو سیمبل اولين بار از سوي شركت رنو در سال 1999 میلادی به عنوان نسخه صندوق دار هاچ بک محبوبش Clio به بازار برخی کشور ها معرفی شد. سیمبل به عنوان یک سدان اقتصادی به سرعت توانست جایگاه خود را پیدا کند. از آنجایی که ترکیه یکی از استراتژیک ترین بازار های رنو از دهه 80 میلادی تا کنون بوده است، این مدل اقتصادی در نسل نخست برای اولین بار در سایت بورسا رنو در ترکیه روی خط تولید رفت. سیمبل تیر خلاص رنو به بازار کشورهای در حال توسعه بود؛ کشور هایی که در آن مردم خودرو های صندوق دار را به مدل های هاچ بک ترجیح می دادند. وزن حدود یک تن، فضای بار بیش از 500 لیتر در صندوق عقب، دو گیربکس دستی و اتوماتیک و پیشرانهای کم مصرف بنزینی و دیزلی اصلی ترین مزایای سیمبل در بازار کشور های در حال توسعه بود. نسل اول سیمبل توسط رنو تا سال 2008 در 6 کشور جهان به تولید رسید و نسل دوم آن بر پایه نسل سوم رنو کلیو هاچ بک باز هم برای اولین بار در ترکیه معرفی شد و روی خط تولید رفت.

تمرکز روی آپشن های رفاهی و ایمنی رنو در نسل دوم سیمبل بیش تر شده است و محبوبيت این مدل تا جایي رسيد که به عنوان خودرو پلیس ترکیه مورد استفاده قرار گرفت. با فرا رسیدن سال 2012 میلادی و بعد از معرفی نسل جدید رنو لوگان؛ سیمبل نیز از کلیو فاصله گرفت و نسل جدید مگان با تغییراتی جزئی و اضافه شدن چند آپشن رفاهی به عنوان نسل جدید سیمبل در سال 2012 برای اولین بار به بازار ترکیه معرفی شد.

رنو سیمبل جدید در سال 2012 و در نمایشگاه بین المللی اتومبیل استانبول رونمایی شد و از ابتدای سال 2013 در ترکیه، الجزایر، تونس و شیلی با همین نام فروش آن آغاز شد. 

سیمبل، نماد سدان اقتصادی از یک برند محبوب اروپایی است که تا کنون توانسته سهم قابل توجهی از بازار کشور های جهان را نصیب رنو کند.

رنو سیمبل  رنو در طراحی سیمبل به عنوان فرزندی که به نوعی جانشین کلیو های سدان و نسل اول رنو لوگان است تفکر طراحی اقتصادی قالب های بدنه را کمی فراموش و چاشنی هیجان به سبک خطوط جدید رنو را جایگزین آن ها کرده است.

در فضای کابین نمایشگر 7 اینچی با قابلیت نصب نرم افزار رهیاب مخصوص رنو (R-NAV) مهم ترین آپشنی است که این سدان اقتصادی اروپایی را متفاوت جلوه می دهد.

فضای بار در سیمبل 510 لیتر مي باشد که یک سر و گردن از هم کلاسانش بالاتر است و با خواباندن صندلی های عقب به صورت 60/40 این فضا به 1257 لیتر افزایش می یابد که فضایی مشابه یک خودرو شاسی بلند با صندلی های خوابانده عقب است. آینه های جانبی سیمبل به صورت الکتریکی تنظیم می شوند و قابلیت نصب راهنما را دارند. داشبورد سیمبل طراحی خاصی در دو رنگ دارد. طراحی شکیل و چشم نواز آن هم در یک سدان اقتصادی، نکته ای است که سخت می توان در خودرویی با این قیمت یافت و از آن لذت برد.

لوگو بزرگ در جلو خودرو اعتماد رنو  به سیمبل را نشان مي دهد و آپشن های قابل توجهی به این سدان اقتصادی افزوده شده است. کروز کنترل، نمایشگر 7 اینچی، کلید حالت رانندگی ECO برای کاهش مصرف سوخت تا 10 درصد، امکان انتخاب کیسه های هوای جلو و جانبی، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و امکان نصب سیستم کنترل پایداری ESP همه مواردی که هستند که قدم به قدم برای اصلاح کمبود های نسل اول لوگان در سیمبل مورد توجه قرار گرفته اند.