بررسی مشخصات فنی ام جی GS، اولین شاسی بلند ام جی

 

مدیا موتورز نماینده شركت ام جی در ايران، قرار است اولین شاسی بلند خود که به تازگی در بازارهای جهانی معرفی شده است را در  بازار ایران نیز عرضه كند. خودرویی که در يك نگاه کلی فاصله زیادش با دیگر محصولات این شرکت  ديده مي شود.

ام جی GSاز ظاهري بسیار خشن، بروز و مدرن برخورداراست كه اين شاید اولین فاکتوری باشد برای مقابله با اسپورتج و توسان، که ام جی به خوبی متوجه آن شده است.
چیدمان داخلی ام جی GS از ویژگی‌های لوکس و اسپرتی برخوردار است و کیفیت متریال بکار رفته در آن خوب بوده و از صفحه نمایشگر LCS مناسبی نیز بهره می‌برد.

اين خودر با  موتور 4 سیلندر 2 لیتری (1995 سی سی) عرضه می‌شود که توربوشارژ نیز روی آن نصب شده و می تواند حداکثر 220 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر در بین 2500 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند.

پیشرانه دیگر اين خودراز نوع 1.5 لیتری و توربوشارژ بوده و توان خروجی آن برابر با 167 اسب بخار و گشتاورش نیز معادل 250 نیوتن متر است.

جعبه دنده بکار رفته روی این خودرو از نوع 6 سرعته تیپ ترونیک دو کلاچه است که تمامی نیروی تولید شده را به هر چهارچرخ منتقل می کند. البته این خودرو در نوع تک دیفرانسیل (جلو) نیز عرضه شده اما مدیاموتورز نسخه دو دیفرانسیل را وارد خواهد کرد. در این مدل طبق ادعای سازنده، شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 8.6 ثانیه و مصرف سوختش به صورت ترکیبی 8.3 لیتر است که این مقدار سوخت از باک 55 لیتری و با استاندارد یورو 5 سوخته می شود.

سایز چرخ‌ها در این خودرو مناسب است. ریل‌های سقفی به کار رفته در این خودرو قابل استفاده بوده و دنباله‌های شیشه‌های عقب نیز به نحو لطیف و دقیقی ساخته و پرداخته شده‌اند. لوگوی بزرگ MG بر روی جلوپنجره کوچک آن جای گرفته است و اجزای کرومی در سپرها به کار رفته است.

ابعاد ام جی GS 4500 میلیمتر طول، 1855 میلیمتر عرض و 1699 میلیمتر ارتفاع دارد.

ام جی GSبا ویژگی های منحصر به فرد خود میتواند نقش بسزایی در ارتقاء برند ام جی در ایران و همچني رضایتمندی مشتریان خودرو شاسی بلند ایفا نماید. 

از برخي ویژگی های این خودرو مي توان به موارد زير اشاره داشت : 

  • طراحی و دیزاین کاملاً انگلیسی 
  • موتور 2000 سی سی زنجیری دارای توربوشارژ (هانی ول آمریکا) 
  •  سیستم اینجکشن موتور بصورت مستقیم (بوش آلمان) 
  •  موتور مجهز به تکنولوژی STATR/STOP 
  • فرمان برقی 
  •  ترمز دستی الکترونیکی و دکمه ای 
  • 6 کیسه هوای ايمني
  •  گیربکس 7 سرعته دابل کلاچ طراحی فولکس واگن آلمان 
  • شاسی و موتور طراحی و دیزاین فولکس واگن آلمان 
  •  4WD با رینگ آلومینیومی 18 
  •  دارای سیستم کمکی ایستایی در سربالایی و سیستم نگهدارنده در سراشیبی
  • تنظیم نور چراغها با شیب جاده و مجهز به شیشه شور 
  • دارای دی لایت و چراغهای زنون 
  •  ال سي دي 8 اینچ و لمسی 
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای 
  • کلیه شیشه ها و سانروف دارای محافظ Anti-Trap