قیمت، معایب و خط تولید کوییک S و کوییک G سایپا

خودروی کوییکS  سایپا نسخه پایه کوییک فیس لیفت می باشد مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی داخل و بدنه، مصرف سوخت، سرعت، معایب، شرایط فروش و قیمت کوییک S و تفاوت نه چندان دورآن با کوییک G باعث نظرات متفاوت مصرف کنندگان این خودروشده است .

کوییک S سایپا

 خودروی کوییک S همان نسخه فیس‌لیفت کوییک معمولی می باشد و از لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک  R قرار دارد . در قسمت بیرونی این ماشین مهم‌ترین تغییری که دیده می شود ، جلوپنجره و سپر جدید جلوی این خودرو می باشد ولی  جزئیات دیگری مثل چراغ‌ها، رینگ‌ها و سپر عقب، تغییری نکرده‌اند.

شرکت خودروسازی سایپا در زمستان سال  ۹۹ تولید اولیه کوییک S را آغاز و اعلام کرد که به خاطر مشکلات پیش آمده در تأمین قالب‌های این خودروی فیس لیفت، تحویل این خودرو با چند ماه تأخیر به مصرف کنندگان انجام می‌شود. در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، تولید کوییک S وارد فاز گسترده ‌تری شده و گفته می شود قرار است بزودی دعوتنامه ها و صدور فاکتور نمونه پایه کوییک فیس لیفت آغاز شود.

مشخصات فنی کوییک S

با توجه به خبر های گفته شده سری اول کوییک S سایپا با همان موتور M15کوییک معمولی تحویل خریداران شده ولی تفاوتی که هست این خودرو به دریچه گاز برقی مجهز می باشد. طبق شنیده ها  در نیمه اول سال ۱۴۰۰، قرار است موتور M15 GSI هم روی کوییک  Sو  هم روی ساینا S، نصب شود. موتور M15GSI  استاندارد آلایندگی یورو5 (قابل ارتقا به یورو6) دارد و چندین ارتقای مهم در آن انجام شده است، مانند:

اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و سیستم جرقه ‌زنی جدید. این تغییرات سبب این شده که  قدرت این موتور به محدوده 90 تا 94 اسب بخار و گشتاور تولیدی‌اش نیز به محدوده 135 تا 138 نیوتن مترافزایش یابد. پیشرانه M15 که با حجم 1.5 لیتر، 87 اسب بخار را با گشتاور 128 نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه 4 سیلندر و 8 سوپاپ توان خود را از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلوی کوییک S می‌رساند. پیشرانه M15 GSI  نیز با حجم 1.5 لیتر و چیدمان 4 سیلندر و 8سوپاپ، به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی مجهز است و تغییراتی در ساختار پاشش سوخت، جرقه زنی، سرسیلندر و… آن رخ داده است. همچنین ساختار خروجی دود M15 GSI از نوع هدرز و مجموع این تغییرات ایجاد شده  باعث می‌شود تا پیشرانه جدید کوییک  S در اواسط سال 1400، 90 تا 94 اسب بخار را با گشتاور 134 تا 138 نیوتن متر تولید کند.

طراحی بدنه کوییک S

نکاتی که در کابین کوییک Sبه چشم می‌خورد، صفحه کیلومتر است که دقیقاً مثل ساینا Sطراحی شده و ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و … در آن وجود دارد.

 

امکانات کوییک S

خودروی کوییک S دارای امکاناتی نظیر: دو کیسه هوا، جلو آمپر جدید، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، ترمز ABS، EBD، فرمان طرح D، پنل جدید تنظیم ارتفاع چراغ و برف پاک کن عقب، تهویه الکتریکی دستی، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، نمایشگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، دما سنج محیط، بلوتوث، ریموت جدید، بازشو درِ صندوق عقب از روی ریموت و داشبورد، سامانه مدیریت یک پارچه خودرو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی و… تجهیز است.

قیمت کوییک S

طبق آخرین فروش فوری شرکت خودرو سازی سایپا، کوییک S با قیمت مصوب 143 میلیون و 106 هزار تومان ارائه شد. این خودرو مانند سایپا شاهین و ساینا S با قوانینی مانند در رهن بودن سند خودرو، پیش فروش شد و قطعاً کوییک S کراس فیس لیفت با ورودش به بازار خودرو، امکان خرید و فروش رسمی را تا ۱۲ ماه نخواهد داشت. برای همین نمی‌توان برای کوییک S قیمتی در بازار آزاد را مدنظر گرفت.

کوییک G سایپا

با توجه به اعلام شرکت خودروسازی سایپا در سال 1400 همزمان با تحویل کوییک S به مشتریان قراراست نسخه فول آپشن دنده‌ای این هاچ بک با نام کوییک G وارد بازارمی شود؛ طبق برنامه‌های سایپا برای نسخه فیس لیفت کوییک،احتمال این هست که در نیمه دوم سال جاری شاهد تولید انبوه کوییک G به عنوان نسخه فول آپشن دنده‌ای این هاچ بک کراس فیس لیفت باشیم.

تفاوت‌ ظاهری کوییک S و G

کوییک S و کوییکG از لحاظ نمای بیرونی با هم متفاوت نیستند، ولی در نمای جلو نسبت به  نمونه‌های معمولی خود تفاوت دارند. در واقع کوییک S و کوییک G دارای مجموعه سپر و جلوپنجره جدیدی هستند که آن‌ها را نسبت به نسخه‌های قبلی خود، متمایز می‌کند.

جلوپنجره این محصول جدید سایپا بزرگ‌تر از قبل است و دارای دو نوار سیاه رنگ که با استفاده از چهره یوزپلنگ ایرانی طراحی شده و نیز چراغ‌های جلو را به مجموعه چراغ‌های روشنایی  در روز و مه شکن تجهیز شده است.

 و همچنین نمای داخلی کوییک S و کوییک G با هم تفاوت دارند.  داشبورد کوییک S بدون تغییر هست ، اما پنل میانی کوییک G دستخوش تغییراتی شده است. از آنجا که این تغییرات پیش تر با عنوان داشبورد جدید کوییک S شناخته می‌شد، اکنون  تنها در نسخه G ارائه می‌شود. با توجه به این تغییرات، شاهد استفاده از دریچه کولرهای گرد در کنسول میانی هستیم که در کمی بالاتر از آن یک نمایشگر لمسی جایگذاری شده است. و نیز یک پنل تزئینی نیز دور دریچه‌ها و کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع را پوشانده و تا اطراف اهرم تعویض دنده ادامه دارد.

تجهیزات خودروهای کوییک S و کوییک G

کوییک S و کوییک G از لحاظ تجهیزات نیز متفاوت هستند؛ هر دو خودرو مجهز هستند به :

سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، دستگیره آسان باز شو، سیستم‌های کمکی ترمز ABS و EBD، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، نمایش دمای هوای بیرون دو کیسه هوا ، مه شکن جلو و عقب، چراغ همراه تا منزل، شیشه‌های و آینه‌های برقی، شارژر موبایل، کامپیوتر سفر و سیستم ضد سرقت هستند.

 خودروی کوییک G با آپشن‌های بیشتری مانند نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، سیستم ناوبری (GPS)،  کنترل سیستم صوتی روی فرمان، چراغ‌های اتوماتیک ، پوشش چرمی صندلی‌ها، سیستم کنترل فشار باد تایر، شیشه دودی و رینگ آلیاژ آلومینیومی ارائه می‌شود.