معرفی پریوس Nightshade شرکت تویوتا

 

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا ، از جدید ترین مدل  خودروی  پریوس که به عنوان Toyota Prius Nightshade 2022  شناخته شده رونمایی کرده تا به علاقمندان این خودرو نشان دهد که  این سدان هیبرید هم می­‌تواند حیرت انگیز باشد.

 

 

 تویوتا که با ارایه کردن تصاویر رسمی از این  مدل آن را با پوشش مشکی متالیک( Midnight  ) معرفی کرده و اگرعلاقمندان این خودرو، این چهره بسیار تاریک مورد تاییدشان نباشد امکان انتخاب رنگ دارند و میتوانند علاوه بر رنگ مشکی متالیک رنگ ‌های سفید و نقره‌­ای متالیک هم انتخاب کنند و همچنین خبر خوشی که هست خریداران این مدل می‌­توانند آن را به صورت دیفرانسیل-جلو یا چهارچرخ محرک سفارش دهند.

 

 

درتغییرات مهم نسخه Nightshade نسبت به تویوتا پریوس استاندارد می توان به مواردی از جمله: ، دستگیره درها،  زمینه تیره چراغ‌های جلو و پوشش مشکی آینه­‌های جانبی، باله لبه صندوق و آنتن کوسه‌­ای اشاره کرد.

از رینگ‌های 17 اینچی با طرح 5 پره در مدل دیفرانسیل جلو این خودرو استفاده شده در حالی‌که در مدل چهارچرخ محرک این ماشین ، نصب نمونه­‌های 15 اینچی با طرح چندپره را مشاهده می کنیم. هر دو مدل رینگ ها به رنگ خاکستری تیره و با اجزای مشکی تولید می­‌شوند.

 

 

در کابین این خودرو ، مشکی براق رنگ کنسول میانی است که هدف از این تغییررنگ ناشی ازاین بوده که  با رنگ  بدنه و البته عنوان  Nightshade ، هماهنگی داشته باشد. از دیگر تجهیزات اضافه شده می توان به گرمکن فرمان که به صورت استاندارد اضافه شده اشاره کرد ، اما از سری تفاوت هایی که در مدل  دیفرانسیل-جلو این خودرو نسبت به  نسخه چهارچرخ محرک آن هست می توان از  تنظیم برقی هشتگانه صندلی راننده و چهارگانه صندلی سرنشین به همراه گرمکن در نسخه دیفرانسیل-جلو نسبت به  نسخه چهار چرخ محرک آن ، که فقط تنظیم برقی شش‌گانه برای صندلی راننده را داراست ، نام برد .

نمایشگر 7 اینچی این ماشین که دارای سامانه اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا و نیز سیستم صوتی JBL با شش بلندگو و شارژ بی‌سیم تلفن همراه، از دیگر امکانات رفاهی تویوتا پریوس Nightshade  خواهد بود.

تویوتا از نیروی محرکه این خودرو که از پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر با قدرت کمکی هیبرید تامین می‌شود که 121 اسب­‌بخار قدرت در اختیار پریوس  Nightshade خبر داده که  البته نسخه چهارچرخ محرک به یک موتور برقی اضافی با 7 اسب­‌بخار قدرت و 56 نیوتن‌متر گشتاورهم تجهیز است  که در محور عقب  این خودرو نصب شده است.

 

 

مانند دیگر محصولات تویوتا، پریوس Nightshade  هم به مجموعه ایمنی Safety Sense 2.0 تجهیز است، که مواردی همچون کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، سامانه پیشگیری از برخورد با قابلیت شناسایی دوچرخه و عابرپیاده، دستیار تابلوخوان، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، پایش نقطه کور، هشدار ترافیک پشت سر و دستیار پارک را همراه خود دارد.

شرکت خودروسازی تویوتا فعلاً از اعلام قیمت پریوس Nightshade هیچ اطلاعاتی در اختیار علاقمندان نگذاشته است .