کیا اسپورتیج 2022 معرفی شد

 

بعد از مدت ها انتظار کیا اسپورتیج 2022 با یک طراحی مدرن وزیبا در نسل پنجم برای عرضه در بازارهای جهانی رونمایی شد.

 

 

طراحی بدنه اسپورتیج 2022

اسپورتیج درفرم جدید جلوپنجره که از سوی شرکت به اسم پوزه ببر دیجیتال نامگذاری شده، تقریباً عرض بخش جلو را پیش روی کرده درحالی‌که دی‌لایت­‌های آن مرز میان این قطعه با چراغ‌های اصلی در بخش پایینی سپر را مشخص کرده‌اند. از لحاظ نمای جانبی  باید گفت که اسپورتیج از خطوط یکپارچه و یکدست شکل گرفته اما طرح جدید رینگ‌ها،  در این قسمت کلا باعث تغییر شده است. در قسمت عقب خودرو چراغ‌های LED فرم متفاوتی دارد و و حدودا میشه گفت که به روی گلگیر عقب امتداد یافته‌­اند. خروجی هوا و زیرسپری عقب ، لوگوی جدید کیا و قطعات پلاستیکی روی بدنه ازدیگر نکاتی هست که میشود درباره بدنه کیا اسپورتیج 2022 گفت.

 

 

طراحی کابین کیا اسپورتیج 2022

همچنین درباره  طراحی فضای داخلی خودرو میتوان گفت که تحولی عظیم  درش رخ داده و کمی نزدیک به سورنتو برادر بزرگتر خود شده است .تریم خاص و جذاب دریچه­‌های سیستم تهویه، طرح متفاوت کنسول میانی، تبدیل اهرم تعویض دنده به قطعه‌­ای با شکل دایره ای، رنگ‌­آمیزی دورنگ کابین و قرارگیری دو نمایشگر دیجیتال مرکزی و پشت آمپر در زیر صفحه‌­ای واحد، از مهمترین نکاتی هست میشه بهش اشاره کرد. ترکیب رنگی کابین بسته به بازار هدف، متفاوت خواهد بود ضمن ­این‌که به نظر می‌­رسد درمدل های پایه، نمایشگر پشت آمپر هم به صورت آنالوگ باشد. اهرم انتخاب حالت‌های رانندگی و دکمه‌­های مربوط به کنترل گرمکن و تهویه صندلی‌­های ردیف جلو هم در این بخش قابل مشاهده است. و همچنین شرکت خودرو سازی کیا اعلام کرده قصد دارد نسخه دیگری از اسپورتیج را به نام X-Line و با مدل متفاوت سپر، رکاب­‌های جانبی و خط سقف و همچنین جزئیات مشکی روی بدنه عرضه میکند، که در فضای کابین هم با رنگ‌های سبز ساج یا مشکی و تریم چوب مشکی قابل فروش برای مشتریان خواهد بود.

 

 

مشخصات فنی کیا اسپورتیج  2022

طبق اطلاعاتی که شرکت کیا انتشار داده، پیشرانه‌ی اسپورتیج  به منطقه‌ی عرضه این خودرو بستگی دارد به طور مثال  نسخه های اروپایی از موتور 1.6 لیتری توربوشارژر بهره مند هستند علاوه بر اینکه نسخه هیبریدی هم در اختیارشان قرار خواهد گرفت . اما درایالات متحده  و همچنین خاورمیانه موتور استاندارد کیا اسپورتیج 2022 یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم هست که می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. تمام این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده‌ی 8 سرعته اتوماتیک به چهارچرخ  این ماشین وارد می‌شود. همچنین انتظاری که میرود این است که نسخه قوی‌تر کیا اسپورتیج 2022 که ، اسپورتیج جی تی (Sportage GT) نام دارد با 250 تا 300 اسب بخار، قدرت هم وارد بازار شود. ونیز طبق گفته ها قرار شده کیا اسپورتیج 2022 از اواخر سال جاری در چند کشور عرضه شود.