آلفارومئو جولیتا در گروه خودروهای زیر 200 میلیون تومان

 

ایمن ترین خودرو کامپکت جهان در ایران اول شد
پایگاه خبری آلفا: آلفارومئو جولیتا به عنوان باکیفیت ترین خودرو زیر 200 میلیون تومان بازار ایران معرفی شد.
بر اساس نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از كیفیت خودروهای سواری که توسط شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران انجام می شود، در گروه خودروهای ریز 200 خودرو آلفارومئو جولیتا توانست با امتیاز 839 بیشترین میزان رضایت مصرف‌کنندگان را کسب کند.
جولیتا قبلا با نام 147 و میلانو شناخته می شد. این محصول یک خودرو کوچک خانوادگی است که توسط آلفا رومئو تولید می شود و در واقع مدل جایگزین شده 147 است.
تولید این خودرو که در اواخر سال 2009 کلید خورد و برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو سال 2010 به نمایش عمومی در آمد، تا کنون توانسته عناوین خوبی از جمله رتبه دو خودروهای اروپایی سال 2011 را از آن خود کند.
مدیا موتور نماینده محصولات MG در ایران بعد از موفقیتی که به دست آورد این بار با عنوان آلفا موتور اقدام به واردات و عرضه محصولات آلفارومئو ایتالیا کرده است.
آلفا موتور با انتخاب پیشرانه های قدرتمند و دست گذاشتن روی بخشی از بازار که این روزها مشتریان زیادی را به خود جذب کرده، در انتظار یک موفقیت دیگر به سر می برد.
جولیتا روی پلت فرم C محصولات فیات بنا شده در ایران با پیشرانه ای 1.4 لیتری از سری پیشرانه های Multi Air فیات با قدرت 170 اسب بخار و نهایت گشتاور 250 نیوتن متر عرضه می شود که نوع 6 سرعته دوکلاچه با پدال های پشت فرمان، شانس قوی تری برای نفوذ در بازار ایران دارد.
جولیتا با این پیشرانه طی مدت 7.7 ثانیه به شتاب صفر تا 100 دست پیدا می کند و قادر به تجربه کردن حداکثر سرعت 218 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو با مصرف 5.3 لیتر در 100 کیلومتر ترکیبی توانسته استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کند.
جولیتا تجهیزات الکترونیک زیادی را به صورت استاندارد دریافت می کند که برخی از آن ها عبارتند از کنترل دینامیکی خودرو VDC، کنترل پایداری الکترونیکی و DNA انتخابی آلفارومئو است که به راننده اجازه می دهد سه نوع رانندگی Dynamic، Normal و All Weather را انتخاب کند.
این تنظیمات رفتار موتور، ترمزها، فرمان، تعلیق و جعبه دنده را کنترل می کند. از امکانات این خودرو می توان به 6 کیسه ایمنی هوا ترمزهای دیسکی در عقب و دیسکی خنک شونده در جلوست که به سیستم های کمکی ABS،EBD ، EBA، ASR، Hill Holder، MSR ،CBC،Q2E و DST مجهز شده است.
از دیگر امکانات این خودرو می توان به صندلی های برقی ردیف جلو و تاشو در ردیف عقب، آینه های برقی فتوکرومیک مجهز به گرمکن، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، سنسور باران، سیستم استارت استاپ، تزئینات داخلی فیبر کربنی و... اشاره کرد.
سقف پانوراما، رینگ های تیتانیومی، کالیپرهای قرمز رنگ مسابقه ای، بلند گوهای مارک Bose، سامانه ناوبری، چرم طبیعی روکش صندلی ها و تنظیم گودی کمر از امکانات سفارشی این خودرو به شمار می روند.
جولیتا توسط موسسه تست تصادف یورو ان کاپ مورد آزمایش قرار گرفته است و با کسب 87 درصد امتیاز توانسته هر 5 ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت کند و به عنوان ایمن ترین خودرو کامپکت ساخته شده شناخته شود. جولیتا در سال 2010 توسط این موسسه بهترین خودرو خانوادگی کوچک در این رده نامگذاری شده است.
این خودرو در ایران از لحاظ کلاسی با خودروهایی نظیر هیوندای i30، مزدا 3 هاچ بک و ب.ام.و سری یک به رقابت خواهد پرداخت.